Veckans TungGungare: Wax-L




Wax-L: TGC top-producer extraordinaire. Med feta beats producerade till TungGung enda sedan första mixtapet såg ljuset gör han sig känd i som något utav en legend i klicken, han har varit med och format TungGung soundet från start med beats på både TGC vol. 1 och Minns tillbaks. En sann artist ut i fingerspetsarna med en tydlig glöd för sin konst. Jag vill sammanfatta Wax-L kort som en av TungGungs fetaste producenter.
(klicken vill tillägga att han har varit lat på beatfronten för länge för att förtjäna en sådan stämpel och att ovanstående är tugges egna åsikt, och kan därmed inte på något vis förknippas med klicken)

Vill börja med att spela upp en riktig gammal goding från Minns tillbaks.

Ari - Stockholm del 2


Så jävla fett! Beatet påminner mig om svenska hiphop soundet när man va liten, dagar man sprang och pumpade mbma låtar från DJ-Taro tapes med så hög volym man kunde från en billig kasettbandspelare. Skön vibe, den gör mig helt tuggestalgisk.

Nästa är en låt dom flesta säkerligen redan pumpat sönder men jag måste lägga upp den endå för alla dom som bott under en sten, dom kanske nyligen har flyttat därifrån och vill ha en fet låt att banga i sin nya crib.

TungGung - Vatrorom

Riktigt råa toner vi minns från back in the days. Råare kan det dock bli.

Wax-L levererar det hårdaste beatet i TungGung historia, vi blandar det med punchline-slakt från Ari som är nog för att ge bin-laden rysningar, världen får skåda den genom mixtapet Minns tillbaks, jag lämnar er för kvällen med:

Ari - Hitta bättre


/ Tugge