AOTS & REGERINGENS SVEK


Nu är Art of the streets över (http://www.riksteatern.se/artofthestreets), ett Graffiti evenemang som pågick under helgen. Jag vill uttrycka mitt missnöje över regeringens beslut att bannlysa all reklam om evenemanget. Såhär får det fan inte gå till, det här är cencur av konst och det hör inte hemma i sverige idag! Tugge blir jävligt förbannad!

Jag låg å chillade i soffan för nån vecka sen och kollade på tv och råkade på den här debatten med Ceylan Holago (producent, AOTS) och Christoffer Järkeborn, någon liten skrattretande moderat snubbe. Ni måste se den här, stackaren blir helt grillad.


Den här snubben försöker defeniera vad som är konst, och sätta ett pris på konsten med snack om klottersaneringar och skadegörelse, saker som inte ens hör hemma i debatten. Ceylan sänker den här finniga jäveln i skorna redan från början är min mening. Om du är utav en annan åsikt lämna gärna kommentar här på bloggen.

Jag har även lite mer babylon för er, om ni inte känner er tillräckligt irriterade än.



Jag vill minnas till gamla TungGung dagar då det här ämnet var högst aktuellt. Våran egen Ari har själv en hel del att säga om saken. Låt mig få äran att presentera, från Aris mixtape Minns Tillbaks (ladda ner), videon till den omtalade låten Kalla D Konst!



Låt oss se mer färger i våra gränder, gator och torg. Jag tror jag talar för dom flesta.
/ Tugge