Veckans TungGungare: Jaybiz




Om någon säger köttfärs säger jag lasagne, om någon säger potatis säger jag hasselbax, om någon säger beats så säger jag Jaybiz. TungGungs stjärnproducent har gett oss mycket att arbeta med geom tiderna, faktum är att han ger oss mer att arbeta med än vad TungGung förmår att göra, och allt han ger oss kan sammanfattas av ett ord: kvalitet. Finns dock en nackdel med detta geni, det är att han är så otroligt lat. Hans lathet får latheten själv att rodna, och hade det inte vart för den tror jag personligen att Jaybiz redan nått skyarna.

Hans flinka fingrar över alla keyboards och pads har gett oss många bangers, bland annat en riktigt skön låt från Jojjes senaste tape Rent grönt i påsen. Jag blir hög på dig feat. Mika.




Ljuva toner, nästa är en låt han producerat åt Kaz så han kunde spotta ut sina djupaste mörkaste tankar. Beatet är vasst så det nästan skär hål i mina speakers. Från Avdammade spår, Kaz - Sliten snubbe.




Tung, den där Kaz verkar ha problem dock. Ännu en av alla feta Jaybiz produktioner finns att hitta på Aris tape Minns tillbaks. Fyfan ja minns tillbaks på dom Vibbar vi diggar.



Jaybiz började sin karriär som rappare/producent, du kan höra han på ett flertal spår på TGC vol. 1 och även Avdammade spår. Här kan du höra han i första versen.



Men på senare dagar har han gått över till att bli producent/rappare och kör bara några verser ibland när rap abstinensen kickar in. Här inleder han fetaste låten på Baxade Beats vol. 2, TungGung - Bakdel.




Alltid kul att höra nytt från dig mannen, men olja upp dom där gnissliga gamla kugghjulen och ställ dig i micbåset igen, de e iaf Tugges åsikt.

/ Tugge Tugg