Veckans TungGungare: Mika



Första gången jag träffade Mika var under inspelning av Aris mixtape. Jag vill minnas att han kom in med en jävligt positiv vibe från start och jag har kännt den sen dess. Ari har berättat om hur han och Mikas bror sitter och freestylar och skriver rim som barn och Mika står över och peppar på, Mika hade några år på nacken redan då och jag kan gissa att Ari inte hade vart den rapparen han är idag om det inte vart för bland annat Mika. Hur som helst så förföll det sig som så att Mika hade en tung sångröst och Ari hade grym rap så dom svetsade samman på ett spår många år senare (men också många år sedan) under inspelningen utav Aris mixtape. Det här är titelspåret till mixtapet, Minns tillbaks, enjoy!




Ah det är minnen från förr, man minns hur det var när vi va små.

Mika länkade upp med oss några år senare under inspelning av Baxade Beats vol. 2, den här gången var det hans tur att sjunga ut sin hyllning till den kvinnliga baksidan. Så låt mig presentera min personliga favorit, TungGung - Bakdel.




Den där låten är bland dom fetaste och Mika gör verkligen sin grej stort i versen. Sen har han även lagt några riktigt feta sånger på Jojjes tape Rent grönt i påsen. Den jag väljer att skina på idag är När får jag se dig.



Jag hoppas verkligen att Mika hittar till TG Studios igen för fler sammarbeten, och jag får känslan av att det förmodligen kommer bli många därtill. Senast har vi hört hans duo projekt med hans vän Larsson, vid namn Larsson och jag. Låten heter Vad är fel med dig och den är råfet! Jag vet att jag har lagt upp den redan men den är värd att lägga upp igen.



Big up till Mika!

/ Tugge Tugg